Du er ved at gøre rent derhjemme. Det er sådan noget, du som regel gør om søndagen. Din mand er lige taget afsted. Han skal på forretningsrejse til Tyskland i tre dage. Det er ok – han er jo hjemme igen onsdag aften. Du er nået til hjemmekontoret. Her skal du lige rydde op på skrivebordet, inden du kan komme til med støvekluden. Du finder en liste, som din mand har lavet. Du kan se, at den indeholder ting, som han skal undersøge eller købe til de forskellige projekter, som han i gang til bilerne og til arbejdet. På listen står der blandt andet ”folie”. Du rynker på panden. Din umiddelbare tanke er, at I har mindst 30m sølvpapir i køkkenskuffen.
Speciel folie til bil?
Du skænker det dog ikke mange tanker: Det er en anden slags folie, som han er tænker på. Og der har du fuldkommen ret. Han skal nemlig til at få sat ny folie på de biler, som bliver lånt ud til testdrives. Som forhandler af store tyske biler, så har han brug for at markere sig overfor sine konkurrenter. Lige nu skal han til Tyskland for at se de sidste nye modeller af bilerne, som han skal sælge i det kommende år. Du ved, at ”folie til bil” altid er et emne, han tænker over. Det skal være opsigtsvækkende, samtidigt med at den reklame, som folien i virkeligheden er, overholder brandets krav til farver mv. Han taler meget om det. Og han elsker at udforske nye muligheder. Det er et evigt samtaleemne. Du kan huske, at du på et tidspunkt blev ret irriteret over at høre om folie til biler og, at du foreslog ham, at han bare købte nogle af de der miljøvenlige klistermærker til biler, som du ved, at han også kan få. De skulle være nemme at sætte på og tage af igen.
Det med klistermærker
Da du foreslog det, blev han lidt sur. Mumlede noget om, at de ikke er holdbare. Du havde dog din argumentation parat. Du havde nemlig googlet ”Klistermærker til bil” og læst alt om dem. Alligevel har han endnu ikke brugt den slags klistermærke på sine biler.
I droppede diskussion. Det er hans forretning. Du skal ikke spille den kloge i den forbindelse. Det er heller ikke din store interesse. Ja, faktisk er du lidt træt af altid at høre om de forskellige former for selvklæbende folie til biler, som findes. Har han altid folie i tankerne? Ok, du forstår godt, at det optager ham.
Det er jo en god forretning han har – og det er den, han altid tænker på. Og du hører jo heller ikke om problemerne, den volder ham. Så du accepterer, at I snakker om forskellige selvklæbende folier og klistermærker til biler. Men en gang imellem, så er det altså rart, når han ikke taler om sin forretning. Lige nu vil du bare nyde, at du har tre dage foran dig, hvor du ikke skal høre om alle hans idéer om, hvordan de nye folier, der skal på bilerne, skal se ud. Dit håb er, at der ikke er kommet nye regler for, hvordan han må bruge brandets logo.