Når telefonen er vigtig

telefonpasning

Du og jeg handler begge to via internettet. Det er ret sjældent, at vi faktisk går ned til butikkerne og køber de produkter, vi ønsker os. Faktisk så tror jeg, at jeg kun går i butikker, når det handler om, at jeg skal købe nyt tøj. Alt andet bliver købt via internettet og leveret til min dør eller den nærmeste pakkeshop. Så nemt og bekvemt. Og ja, jeg er da ret ligeglad med, hvad alle andre tænker om det. Det passer mig. Og jeg har ikke problemer med at kontakte en butiks Live Chat for at få svar på spørgsmål om produkter, jeg gerne vil købe.

Gode telefonpassere

Det kan dreje sig om fx diameteren på et rundt bord, som jeg gerne vil have i min spisestue – eller det kan dreje som instrukser i, hvordan jeg rengør den nye ovn. Jeg får altid svar. Og jeg har faktisk testet det af: Jeg får korrekte svar. Det er faktisk lige så godt, som når travle virksomheder outsourcer deres telefonpasning til et call center.

Derfor handler jeg helst via internettet. Det går hurtigt. Der er ikke noget med, at jeg skal lede efter en parkeringsplads for at komme hen til forretningen. Heller ikke noget med, at jeg får at vide, at produktet, jeg vil have, ikke er på lager. Og heller ikke noget med, at jeg skal vente på, at en ekspedient får tid til at beskæftige sig med mig og mit behov.

Live Chat er også cool

Det hele er meget nemmere via Live Chat. Her får jeg alt at vide – og jeg kan som regel se inde på forretningens site, om produktet er på lager. Og hvis det ikke er det, så kan jeg i hvert tilfælde få svar på om, hvornår de regner med at få produktet på lager igen. Forskellige forretningers Live Chats har allerede sparet mig for mange bekymringer, fordi jeg ved, at jeg kan stole på, hvad de fortæller mig.